آموزش پخت حلیم ساده در منزل

یکی از غذاهای پرطرفدار حلیم است که به خاطر وجود گندم و گوشت یا مرغی که داخلش هست مواد مغذی را برای بدن تامین میکند.منبع روی و آهن و منیزیم است و اگر از گندم سبوس دار استفاده کنید برای درمان خیلی از بیماری های گوارشی مفید است.به خصوص در ماه رمضان خوردن این غذای مقوی به شدت توصیه می شود. هرچند شما میتوانید برای تهیه این حلیم خانگی هم از مرغ هم از گوشت استفاده کنید، اما حلیم اصلی از گوشت درست می شود.برای تهیه این غذای مقوی و سالم و خوشمزه با رویا ستوده، کارشناس صدا در برنامه سفره رنگین رادیو اقتصاد همراه باشید

 

      مواد لازم برای حلیم

  • گندم(ترجیحا پوست کنده) : 500 گرم
  • گوشت(ترجیحا بوقلمون) : 300 گرم
  • آب : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم(خیلی کم)
  • روغن حیوانی یا کره آب شده : به مقدار لازم
  •  شکر و دارچین :  به مقدار لازم برای تزیینات
  • کنجددر صورت دلخواه :مقداری برای تزئین

 

اولین کاری که باید بکنیم خیس دادن گندم هست. ترجیحا از گندم پوست کنده در همه سوپر مارکتها موجوده استفاده کنید.ولی اگر در دسترس شما نیست میتوانید از گندم با پوست استفاده کنید و در مراحل پختن که پوست انداخت آن را از ظرف خارج کنید.بعد از خیساندن گندم به مدت تقریبا 12 ساعت، آن را همراه با گوشت یا مرغ با یکی دو لیتر آب در قابلمه روی حرارت میگذارید تا خوب بپزد. برای پخته شدن گوشت حداقل سه ساعت زمان لازم است.البته وقتی گوشت نیم پز شد میتوانید مقداری نمک به آن اضافه کنید تا مزه دار شود.گندم را در حین پخت هر از گاهی هم بزنید تا ته نگیرد و بعد از 4 ساعت آن را از روی حرارت بر دارید و وقتی کمی  از حرارت افتاد با گوشت کوب خوب له کنید تا به شکل پوره شود.سعی کنید از غذاساز استفاده نکنید و بدانید هر چه بیشتر حلیم را بکوبید بیشتر کش خواهد آمد.وقتی خوب قوام آمد و به اصطلاح کشدار شد آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظرتان بکشید و در زمان کشیدن روی آن روغن حیوانی یا کره آب شده بریزید و با دارچین ، شکر و کنجد تزیین کنید.

 

چند نکته:

حتما در زمان پخت گندم در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا سر نرود.

میتوانید برای پخت حلیم از بلغور گندم نیز استفاده کنید به علاوه به جای شکر نیز میتوانید از نمک برای سرو استفاده کنید.

اضافه کردن شیر به حلیم یک فوت آشپزی در دستور پخت آن است. بعد از پختن و جا افتادن مخلوط گندم و گوشت و در حالی که هنوز قابلمه روی حرارت ملایم است می توانید به آن مقداری شیر اضافه کنید و به هم زدن ادامه بدهید.

حین پخت می توانید یک عدد چوب دارچین به مواد اضافه کنید و بعد از پخت چوب را خارج کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. متشکرم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش